Voor het verbeteren van de verkeersveiligheid en de doorstroming wordt de N34 aangepast. In totaal worden vijf nieuwe tunnels gebouwd. Vier tunnels worden voorgebouwd naast de weg en vervolgens tijdens een afsluiting van de N34 naar hun definitieve locatie gereden. In opdracht van de combinatie FLOOW (Reef-Infra, Schagen Infra en Salverda Bouw) hebben wij een bijdrage geleverd aan de engineering voor het inrijden van vier tunnels in de vernieuwde N34.
Nadat de vier tunnels naast de bestaande N34 voorgebouwd zijn moeten deze tunnels worden opgetild en naar hun definitieve positie worden gereden op SPMT's van Mammoet. De hoofdconstructeur Antea Group heeft voor de definitieve situatie de uitvoeringsberekeningen en -tekeningen gemaakt. Voor de het optillen van en rijden met de tunnels moesten aanvullende berekeningen voor het beton en ook voor het hulpstaal worden gemaakt.
Samen met Mammoet is het krachtenspel tijdens het tillen van en rijden met de tunnels bepaald. Hiervoor zijn rekenmodellen en tekeningen opgesteld en uitgewisseld. Na het vaststellen van de maatgevende belastingen zijn de afmetingen van het hulpstaal tussen de tunnels en de SPMT's bepaald. Ook is vervolgens de extra wapening voor het beton bepaald die nodig is tijdens deze bouwfase. Tijdens de uitwerking van het ontwerp hebben wij met Antea en Brunink steeds overleg gehad over de uitvoeringstekeningen. Ook hebben wij samen met de ingenieurs van de betrokken partijen het optillen en rijden mogen begeleiden.